ANGRERETT Du har alltid full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt alle varene i bestillingen din. Når du returnerer varen, skal den være ubrukt og ha empallasjen intakt. Du som forbruker kontakter Ramos AS innen angrefristen på 14 dager via telefon, brev eller e-post. Tlf. 980 51 306, e-post: rune@ramosas.no, adresse: Ramos AS, Rødhettestien 14B, 4314 Sandnes.
Om du benytter deg av angreretten, tilbakebetaler vi dine utlegg innen 14 dager fra du ga beskjed om at du angret kjøpet. Ramos AS forbeholder seg retten til å avslutte kundekontoen ved mistanke om bedrageri.
Ønsker du å benytte deg av angreretten, må du ta kontakt med oss via telefon eller e-post, senest innen 14 dager (eller første virkedag etter dette) etter at du mottok varen. Du kan også fylle ut og sende inn Statens Angreskjema til oss. Det er viktig at du sender tilbake varen snarest, og senest 14 dager etter at du har meddelt oss at du vil benytte angreretten.
Varene skal returneres i uforandret stand, og i originalforpakningen. Returner alle deler, selv om de skulle være ødelagte. Returnerer du en vare som er feilaktig eller feilekspedert, dekker Ramos returen. FRAKT Frakt på kr. 100,- kommer i tillegg. Ved kjøp av varer for 8000,- eller mer er det fraktfritt.
BYTTE OG RETUR
Dersom du ønsker å bytte en vare, gjør du en ny bestilling, og returnerer varene til oss. Ved retur er du selv ansvarlig for transportrisikoen.
REKLAMASJON
Du har rett til å reklamere en vare innen tre år forutsatt at det var feil på varen da du mottok den. Dersom det er en feil på varen, ønsker vi at du, innen rimelig tid etter at du har oppdaget feilen (to måneder regnes som «innen rimelig tid»). Mottar vi informasjonen din innen to måneder fra du oppdaget feilen på varen, har du reklamert den innen rimelig tid. Når vi har mottatt varen som du har reklamert, tar vi stilling til om det dreier seg om en feil på varen. Dreier det seg om en opprinnelig feil og du allerede har betalt varen, mottar du din tilbakebetaling så snart som mulig (senest 30 dager etter at reklamasjonen er godkjent). Ved tvist henviser vi til Forbrukertvistutvalget, da vi alltid følger deres anbefalinger.
EU-kommisjonen har opprettet en onlineplattform for tvisteløsning og klager på nettet. Du finner siden her: https://webgate.ec.europa.eu/odr/.
GARANTI
Kjøpsloven, som ivaretar dine interesser som kunde, gjelder naturligvis også når du handler hos oss. For spørsmål eller skadeanmeldelse om transportskadede produkter ber vi deg kontakte oss. Faktura/følgeseddel gjelder som garantibevis.